Tja...was soll ich sagen...der neue Trend bei den Hellcat Dragracer in USA ist auf ein 5 Gang Getriebe umzurüsten anstelle des original 8 Gang.
Da ist das gute alte NAG1 genau das richtige für den Dragstrip und schlägt gar das 3 Gang TH400 mit besserer 60Ft Time.
UND es bleibt alles stock....NUR ein Schaltschieber (Valvebody) inkl. Mapping von Dings Racing wird benötigt um immens Nm und hohe PS Leistung umzusetzen.
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Aktuell auf Facebook hier mit Timeslip und Videos zu sehen: https://www.facebook.com/groups/960348134340101
Kurze Auszüge für diejenigen ohne Facebook Zugriff:
Remember the guy who swapped a nag1 into a hellcat?
Well here's an update:
I put a drag pack on the car and went to my map 2 setting (15lbs) on the boost controller.
I also did some more torque management tuning with some torque converter mapping.
I was impressed with going a 9.9 earlier last week
but last night we improved on that greatly down to a 9.3 at 149.88 mph all on a stock Nag1 with a Dings Racing valvebody.
On a stock nag is INSANE
That’s very impressive. Everything I’ve ever seen online was people saying limit is about 700hp?
Not anymore.
With a Dings VB and PCS tune its holfing wellnover 1000 HP.
Some sre pushing 1300 HP.
Thats on stock clutches and shafts.
Da bin ich ja richtig happy genau dies mit dem Dings Racing Schaltschieber inkl. Tune vor zig Jahren schon verbaut zu haben...
lets the good times roll
Da ist das gute alte NAG1 genau das richtige für den Dragstrip und schlägt gar das 3 Gang TH400 mit besserer 60Ft Time.
UND es bleibt alles stock....NUR ein Schaltschieber (Valvebody) inkl. Mapping von Dings Racing wird benötigt um immens Nm und hohe PS Leistung umzusetzen.
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Well here's an update:
I put a drag pack on the car and went to my map 2 setting (15lbs) on the boost controller.
I also did some more torque management tuning with some torque converter mapping.
I was impressed with going a 9.9 earlier last week
but last night we improved on that greatly down to a 9.3 at 149.88 mph all on a stock Nag1 with a Dings Racing valvebody.
On a stock nag is INSANE

That’s very impressive. Everything I’ve ever seen online was people saying limit is about 700hp?
Not anymore.
With a Dings VB and PCS tune its holfing wellnover 1000 HP.
Some sre pushing 1300 HP.
Thats on stock clutches and shafts.
Da bin ich ja richtig happy genau dies mit dem Dings Racing Schaltschieber inkl. Tune vor zig Jahren schon verbaut zu haben...

lets the good times roll

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